سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
غدیر

حوزه/مراسم افتتاحیه ششمین اجلاسیه بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر با حضور شخصیت های حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر از صبح امروز با حضور آیات نظری خادم الشریعه، مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه، موسوی جزایری امام جمعه اهواز، علوی بروجردی تولیت مسجد اعظم، حجت الاسلام والمسلمین شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان و جمعی از اساتید و طلاب در شبستان نجمه خاتون برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نظری رئیس ستاد دهه غدیر به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروزی تشنه مودت و محبت و انسانیت است، اظهار داشت: رهروی و پیروی از امیرالمومنین(ع) و نبی مکرم اسلام را باید به عنوان یک الگو در زندگی خود سرلوحه قرار داد. 

در ادامه آیت الله علوی بروجری با اشاره به اینکه غدیر فقط یک مسئله تاریخی نیست، ابراز داشت: غدیر مسئله روز بشریت و جهانی است.

تولیت مسجد اعظم با بیان اینکه انکار غدیر تمام اصالت ها را در اسلام زیر سوال برد، گفت: منکران غدیر برای اینکه دیگران را به جای علی بن ابی طالب(ع) به خلافت برسانند و آنها را موجه جلوه دهند، دست به ادعاهایی از نظر خود زدند که ریشه در اسلام نداشت و مخالف با اصول اساسی دین بود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین شب زنده دار در سخنانی با اشاره به اینکه مسئله رهبری و ارشاد مردم در زمان غیبت امام عصر استمرار دارد و قابل تعطیل شدن نیست، گفت: عقل انسان بعد از توجه به حقیقت اسلام متوجه می شود که این راه با رحلت  رسول اکرم(ص) تعطیل پذیر نیست و باید ادامه پیدا کند.

سخنران پایانی این اجلاسیه در نوبت صبح آیت الله موسوی جزایری در سخنانی بر ضرورت انتقال پیام غدیر به دنیا تاکید کرد و گفت: برگزاری این همایش در راستای احساس مسئولیت بزرگان نسبت به زنده نگاه داشتن پیام غدیر است.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha